LCHF Kladdkaka

Keyvan och jag har bakat kladdkakor. En vanlig och en i lchf-style.
Har just tagit dem ur ugnen och jag kan säga att det doftar uuuuunderbart :) Smakar gör vi ikväll och då ska jag fota så bild kommer jag att lägga in i detta inlägg i efterhand men receptet tänker jag bjuda på nu. Hittat det inne hos 56kilo.alltforforaldrar.se
 

200 g 70% choklad (Fazer dessertchoklad)
200 g smör
1 dl sockerersättningsströ (tex sukrin)
1 tsk vaniljpulver eller 1 krm Dr Oetkers vaniljarom
4 ägg

Smält smör och choklad på låg värme.
Vispa ägg, strö och vanilj riktigt luftigt.
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund.
Häll i springform och grädda i 200 grader i 6 minuter.
Låt stå kallt.
Servera med en klick vispgrädde och valfria bär!

 

 
Taggar: LCHF, LCHF Kladdkaka;

Kommentarer :

#1: Glamourwannabe

Hoppas de smakade bra, båda kakorna :) Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :