Nu är det helg

Lite komiskt att jag igår klagade på att vikten stått still i några veckor, i morse kom "raset" på ½ kilo så nu har jag tappat 3½ kilo totalt sen i början av maj. Jag är supernöjd och lyckades dessutom klämma mig in i mina "smal-jeans" ;) Sakteliga går det neråt och jag är extremt nöjd om jag kan gå ner 10 kilo till MEN jag är även nöjd om jag går ner 5-6 kilo till :) Bara jag inte tappar gnistan och får för mig att tröstäta för då är det fan kört. Nä, tänka positivt var det va :)
 
Jag har helg nu och det känns bra att jag varit på jobbet alla dagar den här veckan. Att kunna jobba, om än i liten skala är riktigt bra för mig känner jag. Både att göra något på dagarna och den sociala biten med arbetskompisarna. Jag sa det igår och jag säger det igen, DE ÄR DE BÄSTA :)
 
Förra helgen bakade vi två kladdkakor. Den här helgen blir det chokladbollar. Vanliga som Keyvan får göra och själv ska jag testa att göra lchf-chokladbollar. Ska bli intressant att smaka då jag inte gillar bismaken på sötningsmedlet men man vänjer sig kanske :)
 

Två lägenhetsvisningar är bokade under nästa vecka. På Röbäck och det är egentligen inte dit jag vill men med de förutsättningar vi har rent ekonomiskt och beroende på var det ligger är det inte helt fel. På rätt sida av älven ;) Jag får nära till jobbet, blir närmare till Edvins dagmamma och Keyvan får nära till sin pappa och sina kompisar. Bussförbindelserna är bra och skogen är nära så man kan ta promenader med hundarna. En närbutik finns och jag tror det finns pizzeria med. Inte för att vi är några storkonsumenter av det direkt hihi
Jag har bott i tre olika lägenheter på Röbäck tidigare och har trivts bra. Men på nåt sätt känns det som att det området tillhör det gamla i mitt liv, mina år med Keyvans pappa innan Keyvan föddes och då han föddes. Sen köpte vi ju hus och flyttade. Nåja, det var ju evigheter sedan så det kanske är dags att återerövra Röbäck ;)
 
 
Att ligga och sola på "hemliga stranden" känns som ett minne blott nu då det både regnar och är ruggigt. Hoppas sommaren kommer tillbaka till oss. Happy Friday!
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Nina-mamma till 4 trollungar

Men hörru bruttan, blir det verkligen något kvar av dig om du ska gå ner 10 kr???? I´m in chock :-O ;-)

Kul med visningar även om det drar igång en oro och pirrighet inombords så fort det är dags för sånt, i alla fall om man är som mig :-O

Har ni en skön helg?

KRAM

Svar: Jag lovar, det finns att ta av och jag kommer inte ens att vara i närheten av att vara undernärd vid minus 10 kilo, om jag nu klarar det så att säga :) Det kommer bli vääääldigt spännande om vi blir intresserade och det blir budgivning hihi :P
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :