Religiös ? Nykter alkolist ? Bara knäpp ?

Under min singelperiod var jag mycket ute i farten och mötte många nya människor. Ofta befann jag mig ute på krogen med mina väninnor.
Något som verkar vara väldigt svårt att förstå för många människor är varför jag inte dricker alkohol. Är det för att jag är religiös ? Är det för att jag är nykter alkolist ? Eller är det för att jag är knäpp ? NÅT utav det MÅSTE det ju vara eftersom att det är konstigt med människor som inte dricker. Eller ? I min värld är det helt annorlunda. Jag tycker att människor som dricker sig redlösa var och varannan helg är konstiga och har big  problems. Jag tycker att de som MÅSTE ha ett glas rött varenda jävla fredag och lördag är konstiga. De som MÅSTE ha alkoholhaltiga drycker så fort det ska vara något speciellt. De som MÅSTE dricka för att kunna ha roligt. De som dricker då barnen är med är oxå konstigt i min värld.
Vad som är konstigt eller inte är så klart upp till var och en.Men lite tragiskt är det ju att det anses som mer konstigt att inte dricka alkohol än att göra det. Med tanke på med vad mycket ont det ställer till med. Vore det en ny drog hade den ju inte tillåtits idag. Tänk vad den kostar samhället med all misshandel, vandalisering, alkolism osv. Hur många familjer och barn som far illa. Och jag skulle skämmas ögonen ur mig att dricka framför mina barn. Finns inget värre än att se sina föräldrar förändras när de dricker. Egen erfarenhet.
Hur många i din närhet har du som du anser/tror har alkoholproblem ? Jag känner till en hög och de är icket sådana som sitter på parkbänken. Den dolda alkolismen är störst.
Ni behöver inte alls hålla med mig, det rör mig inte i ryggen. Jag har aldrig varit full och jag tycker att alkohol smakar skit. Framförallt har jag jäääävligt roligt på dansgolvet NYKTER. SÅ DET SÅ!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mallan

Ja det är ju skrämmande vad man blir ifrågasatt när man inte dricker....
Själv tycker jag att vin och cider är gott men det är väldigt sällsynt att jag blir berusad då jag är uppväxt med alkoholister.

Svar: Tråkigt att höra att du är uppvuxen med alkolister, det är inget man skulle välja om man kunde :( Man får hoppas att de dåliga erfarenheterna man har bakom sig, oavsett vad det är,
hjälper en att göra bra val i framtiden :)
Kram!
Louise

skriven
#2: vivvi

Ja är man rädd för att en öl/glas vin ska gå över styr o att man inte kan kontrollera sig själv bör man nog inte dricka. Smart! Håller verkligen med Men många av oss som dricker gör det utan att bli redlösa. Punkt

Svar: Hej och tack för din kommentar. Min poäng var att det är sorgligt att det anses mer konstigt att INTE dricka än att göra det :) Ha en fin dag!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :