Sommarlov

Slut som artist. Men nu är den här dan snart slut och det ska bli såååå skönt att krypa i säng sen (jo jag vet att klockan inte ens är 18).
Efter att jag arbetat klart bytte jag om till klänning och försökte göra mig så osynlig det bara gick ;) Tur att de allra flesta var på lunch. Så klart strulade mitt passerkort så jag tog mig inte ut men fick hjälp av nån snubbe som oxå skulle ut. Risk för att jag måste till vakten imorgon och fixa nytt kort.
Körde ner på stan och hade en himla tur och fick en parkeringsplats på första stället jag åkte till. Närmast stads kyrkan. Mötte upp mamma och vi trängde oss in i kyrkan tillsammans med alla andra föräldrar, syskon och släktingar. Kvavt och sorligt i kyrkan tills det var dax för barnen i de olika årskurserna att sjunga.
Vi satt så dåligt till att det var omöjligt att få några bra bilder så jag tog en bild mot taket i kyrkan istället :)
 
Efter kyrkan hade klassen en liten samling innan vi kunde lämna alla och säga HEEEEEEEJ SOMMARLOV!
Vi bestämde att vi skulle åka och ta en fika på Cafe Victoria (tror det heter så) på Mariedal. Aldrig fikat där tidigare tror jag och så fin liten butik de hade med massor av fina ting. Vi hade turen att få sitta vid ett köpesbord som var dukat med fina ljuslyktor :) Trodde först att man ej fick sitta där men så stod det en lapp på bordet "sitt gärna och ät och drick vid det här bordet". Lite snopet men på ett bra vis :D
Jag valde en räkmacka och åt bara det göttaste som var on top ;)
 
 
Keyvan ville oxå fota sin macka :P
 
När vi var mätta och belåtna sa vi hej då till min mamma och åkte för att hämta Edvin. Hemåt och laga mat och nu är det egentligen bara  dammsugning, dusch av liten 2 åring och trött mamma, SEN ska jag inte göra ett skit ;)
 
 

Kommentarer :

#1: Nina-mamma till 4 trollungar

Vilken stor fin kille du har! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :