5.42

5.42 gol den lilla tuppen och mamman hojtade trött från sin säng att han allt kunde lägga huvudet på kudden och somna om. Tyst blev han men jag hörde hur han spelade sin speldosa så sov gjorde han ju inte. Strax efter sex tröttnade han och började ylade så då var det bara att kliva upp. När man väl är uppe är det ju ganska skönt att komma igång tidigt men nja, jag hade gärna legat i sängen någon timme till.
 
Hur som helst hade vi det riktigt bra igår då vi gästade hos Annso. Hon bjöd på spenat & fetaostpaj. Jag älskar ju paj så jag var i himmelriket kan man säga ;-) Edvin somnade som planerat i bilen på väg dit så det var bara att flytta över han till vagnen så fick han sova vidare ute på hennes altan. Vi satt och prata ostört i en timme och det var så himla skönt. Sen vaknade den lille marodören och ni vet ju hur det är då man är hemma hos någon som inte har småbarn. Man springer mest efter och kollar så inget olämpligt hamnar i munnen eller att något ömtåligt ska tas sönder. Den här åldern Edvin är i är det faktiskt skönast att vara hemma hos sig själv, då kan man slappna av lite mer men samtidigt är det viktigt att han får vara hos andra och lära sig att inte fingra på allt ;-)
 
Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag eller om vi bara stannar hemma, kanske baka bullar om jag får lust ;-)
 
Bilden är från då vi städade soffan och tvättade klädseln för någon vecka sedan.

Kommentarer :

#1: Veronica

Hej du! Tidig morgon idag med, jag tror verkligen att det är ljuset på morgonen som får barnen att vilja gå upp!
Jag har legat med Valter i hans säng 1 timme nu och nu sover han äntligen! Nu ska jag sätta mig i soffan och äta kladd kaka sen är det natti för mig, är helt slut idag!
Kram till dig

skriven

Kommentera inlägget här :