8 sanningar om mig själv

Jag har i några andra bloggar sett utmaningen "8 sanningar om mig själv" och tänkte att jag skulle ta mig an den.
Istället för att skicka vidare utmaningen till 5 andra bloggar låter jag den ligga öppen för den som vill.
Utmaningen går alltså ut på att skriva 8 snningar om sig själv, vad som helst :-)
 
1. Jag har aldrig någonsin varit full (tycker alkohol smakar skit, förutom någon enstaka likör), aldrig rökt (luktar förfärligt och är äckligt) och aldrig heller snusat, usch och blä ;-)
 
2. Jag är 10 år äldre än min sambo.
 
3. Konflikträdd.
 
4. Tror på "spöken"
 
5. Sjukt snuskig humor och jag älskar att vara barnslig.
 
6. Jag och min vän E-L har haft en massa olika smeknamn på olika salsakaraktärer genom åren, för att ingen ska förstå vem vi pratar om i sammanhanget. Några jag kommer på så här lite snabbt är: Buffeln, Ålen, Den uppblåsbara sköldpaddan, Brunte, HIV-mannen (om han har HIV vet vi ju inte, förfärligt hemskt namn), Chokladpralinen, Svett-tarmen, Muppen, Semlan, Storken, Snurre Sprätt, Hälge Älg och så några samlingsnamn: Steppsvettare & Trollflöjtare hehe. Inget är illa menat :-)
 
7. Har moonat på ICA Kvantum i Sickla, ute på parkeringen alltså haha. Remember Therese ?  ;-)
 
8. Under en period i mitt liv bodde jag i Stockholm och jobbade då på Kicks. Den sommaren hade vi tjejer som jobbade tillsammans alla blivit tilldelade varsin "badpojke", så klart var allt på skoj och vi skrattade gott åt allt. Min badpojke var Bingo Rimer och en bild på honom satt fastklistrad på mitt skåp. Jag minns inte de andras mer än att någon hade fått Bert Karlsson.
Hur som helst hände det en del roliga incidenter kring detta som vi hade väääldigt kul åt.
När jag sedan efter några månader flyttade tillbaka till Umeå igen fick jag ett brev i brevlådan från brudarna på Kicks. En kväll hade de vart ute och partat och så klart hade de träffat på Bingo Rimer och sa att de kände en tjej som var såååååå kär i honom (vilket jag ju inte alls var, jag hade ju fått honom som badpojke just för att jag INTE gillade han hehe). Så de fixade en liten hälsning  på ett kvitto, skrivet med en läpp penna av Bingo, de ni ;-)
 
Taggar: Bingo Rimer, sanningar, utmaning;

Kommentarer :

#1: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Jag älskar min Mockamaster! måste jag säga:)!

skriven
#2: jessica

Sv; Hej =) , ja de e ju lite det där med lukt att man kommer ihåg vissa saker med vissa lukter.
Jag kommer ju ihåg obsession från annan person, men det var inte vidare, men vill få nya minnen... och hoppas på det= *)

- Måste bara få kommentera några av dina sanningar... =)
1. Jag tycker inte om att dricka, det du skrev är väll jag fast lite mer vild, jag avskyr rök, men har rökt, hatar egentligen att bli full då jag förlorar kontrollen, men kan dricka OM det verkligen är något att fira, men annars nej haha.

2. Jag är 10 år äldre än min sambo. = Jag är 15 år äldre in min man =) haha.

3. Konflikträdd. - Totala motsatsen dock... jag har nog lite förkärlek till att dividera och ta en konflikt "beroende" på vad det handlar om.

5. Sjukt snuskig humor och jag älskar att vara barnslig. - Jag upp i dagen haha...

ja förlåt men bara tänkte dela med mig det till dig personligt. = )
Ha en bra kväll haha.

skriven
#3: Anita BJ

Vad roligt att läsa dina åtta sanningar! Jag somnade igår kväll med att försöka komma på åtta sanningar om mig att blogga om. :) Det var svårt, tror bara jag just då kunde komma på fyra :) Resten måste ju vara rena lögner då, höhöhö

Svar: hihi, du får fundera lite till så kommer du säkert på några till :-P
Louise

skriven
#4: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Rolig läsning! :)

skriven
#5: Anonym

Jag var ju tvungen att gå in och kolla de olika smeknamnen och de övriga sanningarna när Anita sa att du gjort ett sånt inlägg. Vissa av smeknamnen hade jag glömt! Fniss! EL

Svar: Så hon skvallrade hihi ;-)Kramis!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :