Broccolisoppa

Igår hade Keyvan en kompis hos oss hela dagen. Han blev kvar över middagen och jag tänkte att maträtten som stod på tur nog inte skulle gå hem. Keyvan är inte överförtjust i just broccolisoppa men det visade sig att hans kompis tyckte det var jätte gott :-D Snopen men glad blev ju jag. Därför tänkte jag att eftersom att receptet är superenkelt kanske det finns fler som vill testa en god soppa :-)
 
Broccolisoppa 4 portioner
 
1 lök
250 gram broccoli
1 liter vatten
2 tsk cyrry
2 svampbuljongtärningar
1 burk lätt creme fraiche
 
Stek löken, häll i vattnet och de övriga ingredienserna och koka en stund, vänta med creme fraichen till sist. Mixa och servera med en råkostsallad och ett gott bröd.
Taggar: Broccolisoppa;

Kommentarer :

#1: Sofia

Ooo, ett nytt recept på broccolisoppa. Bra för mig då det är det enda sättet att få i mig de där småträden.
Det receptet jag gör är med lite potatis och massa vitlök, supergod, och kan verkligt rekommendera den.
Kramis

Svar: Ditt recept verkar lite matigare, måste jag nog be att få så jag kan testa det. De små träden är ju så nyttiga och bra ;-PKramen!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :