Tips i toppklass

Här kommer ett tips i toppklass. För att undvika onödig shopping (finns sån ??? hehe), tag med dina barn på stan ;-P Jag var sugen på att gå in i både den ena och den andra affären men med en trulig tonåring och en 1½ åring försöker man göra stadsvistelsen så snabb och smidig som möjligt och bara göra det man absolut måste.
Busskort skulle fixas till Keyvan men det sket sig då de hade kösystem just nu pga att alla måste byta sina busskort och det går inte att åka med de gamla från och med på måndag. Så det var lite kaosartat kan man ju säga. Vi tog en kölapp och hade drygt 100 st före oss :-S Så vi gick iväg för att handla lite leksaker och äta lite snabbt och då vi kom tillbaka efter ungefär en timme hade vårt nummer så klart precis varit. Suck och stön! Jag tyckte väl att vi hade kunnat ta en ny lapp och fördrivt en timme till på stan men tonåringen hade väldigt bråttom hem för att spela ett nytt tv-spel som vi köpte. Så på måndag måste jag köra in honom till skolan så får han gå och fixa nytt busskort efter skolan.
 
Edvin fick sig ett gäng nya leksaker och hans favorit blev denna lilla skoter.
 
Här kommer några bilder från gårdagen som vi spenderade hemma hos barnens mormor.
 
Små små fotspår där Edvin traskat fram.
 
 
Traktorer är av stort intresse och här springer visst Fanny förbi i full galopp :-D
 
Med världens bästa mormor.
 
 
Keyvan satt mest uppe i snöhögen och kastade snöklumpar åt Alice .-P
 
 
Min skugga blev väldigt lång hehe
 
Jag var in på Anitas blogg och snodde till mig två bilder på Edvin och mig som hon tog då vi åkte bob häromdagen.
Hennes fina blogg hittar ni här ---> http://anitabjohansson.blogg.se/  Jag har rejäla problem att få till en ordentlig länkning :-S
 
 
 
 
Kycklingen ligger i marinad och till den ska vi äta pommes, enkelt och gott, sånt gillas :-)
Hoppas ni har det gott och får en bra lördagskväll. Ska ni se på mellon ?
Kramis!

Kommentarer :

#1: Nina

Shiiit hur lång är du egentligen?! ;-) ;-)

Huu det var verkligen sena träningstider, hur har du löst det de veckor du är ensam för jag menar då sover väl lilleman vid den tiden då det är dags för hämtning? Illa, säger som du de verkar tro att man formar hela sitt liv runt barnens olika aktiviteter och träningar.

Vilka fina bilder på er!

Har ni haft en bra helg?

Kram kram

Svar: Han brukade få skjuts av någon annan då jag inte kunde. Att bo där vi gör har sina nackdelar men just nu tränar han inte alls och då behöver vi inte ordna att någon annan ska hjälpa till. Vi ska ju flytta in till stan någon gång under året och då går det bussar som han kan åka ifall han vill fortsätta träna för träningen är en mycket bra aktivitet tycker jag trots att jag inte är en sportmorsa :-D
Helgen har varit bra, den går så snabbt bara :-)
Hur har ni haft det ?

Kramis!
Louise

skriven
#2: Anita BJ

He he he, joru det är nog bästa shoppingbotemedlet. Eller som när Filip klättrat i klädställningar eller bara varit allmänt högljudd. Då har man inte stannat på stan särskilt länge :)

Så himla drygt med busskortet! Jag tycker synd om alla som fått köa och är lite lättad att jag slipper hålla på och tjorva med sånt.
Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :