Veckans matsedel 11

Här kommer veckans matsedel, bättre sent än aldrig hehe Som jag skrev tidigare kom vi fram till vad vi skulle äta under veckan inne på Maxis frukt och grönsaksavdelning och därmed blev den nog ganska trist. Ungefär lika trist som de senaste veckornas matsedel har varit, hoppas min matisnpiration kommer tillbaka snart :-)
 
Måndag: Makaroner & köttfärssås
 
Tisdag: Pytt i panna med stekt ägg & rödbetor
 
Onsdag: Spagetti & skinksås
 
Torsdag: Ugnspannkaka
 
Fredag: Tacos
 
Lördag: Lax med ugnsbakade grönsaker
 
Söndag: Korvgryta

Kommentarer :

#1: Nina

Jag håller med dig, man längtar efter tiden när blöjorna gjort sitt men samtidigt inte. Då är ju liksom minst stor och i vårt fall blir det ju inga fler barn så det kommer nog kännas lite. Men visst vore det skönt att slippa dessa blöjbyten. Äter Edvin välling? Elliot gör det på morgonen. Vad har ni för utomhustemp däruppe idag? Med tanke på att vi här nere har -20 :-D Men ibland är det ju tvärtom. Vad har ni för planer idag? Kram

Svar: Edvin har aldrig ätit välling, bara gröt. Ser så mysigt ut med välling kan jag tycka men jag har nog varit rädd för att om vi skulle börja ge välling skulle det kanske bli välling mitt i natten och jag har alltid strävat efter att slippa så mycket spring som möjligt under nätterna :-P Men det är klart att alla vällingbarn inte äter välling om nätterna :-) Det har varit runt -20 under natten och i skrivandets stund har vi i solen -7,5 grader. Blir nog en skön vinterdag idag :-) Inte så vanligt att ni har så kallt gissar jag ? :-)Idag ska vi åka på Leos Lekland. jag har svårt att vara på lekland men en torsdag förmiddag borde det inte vara så livat där :-D
Vad hittar ni på idag ?
Kramis!
Louise

skriven
#2: Anita BJ

För snart två veckor sedan började vi med ICA:s matkasse, dvs man kan välja på att få kassar med mat som gäller för 5 dagar eller för 3 dagar och då planerar ICA:s kockar maten. Du känner säkert till det. Jag tycker det är så sjukt bra! Äntligen slipper man planera, leta grejer i butiken, glömma köpa nåt, jag är verkligen superglad över att vi börjat med det. Dessutom är det bra OCH enkel mat varje dag, aldrig bara blodpudding eller makaroner och köttbullar.

Svar: Jo jag känner till det och vet att många tycker det är superbra :-D Mitt problem är egentligen inte att hitta på maträtter för det är kul men då jag mår dåligt har jag noll lust att laga mat alls, inte ens om nån annan hittat receptet. Ibland måste det vara så enkelt att Keyvan kan laga det då det har hänt att han måstat för att jag inte klarat det. Jag är nog lite kontrollfreak och vill bestämma själv ;-) men jag tycker att iden om matkasse är mycket bra :-D
Louise

skriven
#3: jessica

Jag kan aldrig följa en matsedel haha =) Men låter gott allt så ha en bra helg nu. =)

Svar: Alla är vi ju olika :-) Hoppas ni oxå får en bra helg :-)
Louise

skriven
#4: Nina

Jooooo då man får visst "klaga" även om man bara har ett monster ;-) Nämner inga namn ;-) men en av våra kan storma fram som tio alldeles på egenhand när den sätter den sidan till. Har ni några planer för helgen? Kraaam

Svar: Tur att vi ändå älskar våra små monster :-D
Jag hann inte svara igår och nu känns det som att helgen är över och idag blir det veckohandling och en sväng till återvinningen med skräp :-)
Vad hittar ni på denna söndag ?
Kram!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :