Gårdagen

Vilken dag det var igår, helt amazing och idag ska det visst oxå bli bra med 20 grader. Inte så tokigt.
Igår åkte vi till Äventyrslekplatsen för att låta Edvin ha lite skoj. Lite trist är det att i princip allt där är för lite större barn. Vatten är dock något som barn brukar gilla, så även Edvin. Och så änderna förstås :-)
 
 
Den här attraktionen är det tänkt att man ska stå på och liksom "åka skateboard" men det gick lika bra att sitta :-)
 
 
En skön gunga att ligga och slappa i
 
 
Vi åkte hemåt och fixade lunch och så skulle lillen sova. Sen fortastte vi resten av dagen ute på gården. Emil grejade på med Dodgen och Edvin tyckte det var kul att härma och göra likadant. Jag gick mest omkring och solade och kastade några getögon på Edvin så att han inte skulle sticka iväg. Och så tvättade jag några maskiner tvätt som jag hängde ut. Och fixade jordgubbar och grädde till mellis.
Lite väl häftigt med grädde i min skål men jag kan säga att jag inte åt upp allt det :D
 
 
 
Dagens middag blev något riktigt smarrigt, nämligen kyckling i jordnötsås och wokgrönsaker.
På min tallrik ligger även sjögräsnudlar som var aningens otäcka. Krispiga och smakade inget, såg lite plastiga ut. De åt jag inte upp utan det var så mycket godare med bara kycklingen, grönsakerna och såsen.
Vill ni ha recept? Säg till i så fall för då lägger jag ut det :-)
 
Idag måste gräset klippas och lite ogräs borde rensas bort. Jag avskyr egentligen trädgårdssysslor och att bo i lägenhet är mer min melodi. Det räcker gott och väl med de sedvanliga hushållssysslorna inomhus och allt annat som har med familj och hundar att göra.
Men det är ju vad jag tycker, alla är vi olika. Tack och lov!
Ha nu en härlig lördag, jag hoppas det är lika fint väder runt om i Sverige :-)

Kommentera inlägget här :