God morgon!

God morgon! Jag ligger i sängen än och drar mig. Så skönt att kunna göra det då Emil är hemma så det gäller att passa på. Ligger och funderar vad jag ska stoppa i mig till frukost och det får nog bli 2 kokta ägg, lite trist men mättande. Dagen kommer tillbringas här hemma, jag behöver komma igång med fönsterputsning men dra mig lite för det. Måste dock göras för det är inte en rolig syn då solen lyser på dem ;-)


Gårdagens middag: köttbullar i tomatsås, kommer krydda dem annorlunda nästa gång, de var goda men kan bli godare.

Kommentarer :

#1: Anita BJ

Usch ja, vi har samma problem med fönstren. Ibland har vi inte putsat dem på flera år (skämmes!). Tror vi putsade dem förra året så nu är det väl 3 år kvar till nästa gång ;)

Svar: Jag skulle gärna skippa fönsterputsningen hihi Här i huset är det ju ganska många fönster plus att de går UTÅT så man måste stå på stege utanför. Inte så kul med övervåningen alltså :-S Eftersom att vi ska flytta känns det som ett måste men det blir nog Emil som får stå på stegen ;-)
Louise

skriven
#2: Nina-mamma till 4 trollungar

Tack för dina rader hos mig <3
& tack för tips om "belöningssystem" för att få Lova att sova i sin säng och lägga sig på kvällarna, det är något som vi kommer använda oss av faktiskt :-) Planen är under konstruktion.
Ah fy fönsterputsning, det är verkligen skriker våra fönster efter! Men vi har 15 fönster, ska visserligen bara putsas på in och utsidan ej emellan men det är spröjs på utsidan på alla fönster :-( Men måste ta tag i det snart med.

Skönt att du fått en skön morgon och att ni har Emil hemma!

KRAAM!

Svar: Vad roligt att mitt lilla tips kom till användning :-) Vi har "bara" 12 fönster plus några i källaren oxå förståss. Vore jag rik skulle jag lejt bort det :-P
Kram!
Louise

skriven

Kommentera inlägget här :