En groda

Igår påtade vi mest på här hemma med städning (som vanligt känns det som :-S ) Emil rensade avlopp i duschen här nere och under handfatet. Var typ stopp och luktade unket. Tack älskling för att du tog dej an skitgörat <3  Åkte på Maxi och storhandlade. På eftermiddagen grillade vi och det var så himla gott även om det blev lite bränt hehe Hade tänkt fota min tallrik med mat men då maten var klar var jag så hungrig att jag glömde bort det så det enda som jag fotat är salladen som jag gjorde klar i förväg.

 

På kvällen fick jag ett fantastiskt erbjudande om en kvällspromenad av Eva-Lena. Vem kan motstå den damen liksom hihi :-P  Hon kom hit strax efter åttasnåret och vi tog oss en härlig 1-timmes promenad. Vårkvällar är helt magiska. Ljuset, dofterna, luften....skulle kunna vara ute hur länge som helst om kvällarna nu känns det som. Men det går ju inte. Man ska ju upp i ottan och jag behöver mina 8 timmars sömn och jag tummar helst inte på det :-)
Emils väckare ringde halv fyra i morse och jag bara bad till Gud att Edvin inte skulle vakna och det gjorde han tack och lov inte. Då Emil åkt till jobbet sov resten av familjen vidare ända till sju, ja till och med lille skrutten.
Keyvan tog bussen till skolan och halv nio åkte Edvin och jag mot dagmamman. Tar ungefär en kvart att köra till henne från oss. När jag sen kom hem igen tog jag och hundarna en promenad. Efter vägen såg jag något som liknade en bajsklump (vilket det är ganska mycket av här då det är många hästar här i byn) och försökte akta mig för att trampa på. När jag kom närmre såg jag att det inte var bajs, det var den här lille "prinsen"

Men jag vågade inte pussa honom ;-) Dessutom har jag ju redan min egna prins hehe

 

Nu har jag tänkt att jag ska läsa på lite mer om lchf, finns ju hur mycket som helst och varje dag lär jag mig något nytt.
Har gått ner 1½ kilo på en vecka men jag vet inte om det är lite eller mycket eller normalt. Har läst att man går in i ketos och då tappar man typ 3 kilo vätska men det verkar i alla fall inte jag ha gjort. Kan kanske bero på att jag äter honung i yogurthen och i honung är det ganska mycket kolhydrater. Å andra sidan spelar det inte så stor roll då jag inte har för avsikt att äta slaviskt under lchf. För mig är det en vinst att bara inte äta mackor och snarr och att jag rör på mig :-)

 

Kommentera inlägget här :