Shoppingflopp & lite glamour

Igår innan jag åkte till stan var jag ju riktigt shoppingsugen. Mötte upp Ann och första butiken vi entrade var SALT. Där inne blev vi kvar under en timme. Jag fick syn på Jofama skinnjackorna och påmindes om att det är ju en SÅN jag ska ha. Har en billigare variant av skinnjacka som jag köpte 2008 som jag har använt till max. Den är inte särskilt snygg längre och jag har under vintern tänkt att jag ska unna mig en riktig skinnjacka till sommaren som bara blir snyggare med åren. 3000 jäkla kronor går den rackaren lös på. Där och då försvann min shoppinglusta totalt. Kunde inte tänka klart och blev smått illamående över att jackorna är lite väl saftiga i priset. Med tanke på att jag just beställt dyra jeans (dyra i min värld i alla fall) och har ett frisörbesök på tisdag som inte lär vara gratis var det ju bara att inse att någon skinnjacka var det ju inte tal om för tillfället i alla fall.
 
Buhuuuu!
 
 
Ann shoppade loss där inne och det provades kläder hejvilt. Jag oxå men inget jag fastnade för. Fastnade inte för nåt under hela shoppingturen, förutom skinnjackorna då rå.
Lite kläder till barnen blev det i alla fall, sommarkläder i form av t-shirts och shorts.
Sen satt vi och drack smaklösa lattes och pratade och njöt av vår tid tillsammans utan familjeansvar för en stund och sen var det dags att säga hej då och börja röra sig hemåt. Ann hoppade in i sin taxi och jag inväntade Keyvan som skulle möta upp mig på stan och vi skulle åka och hämta Edvin hos dagmamman. Medans jag väntade slank jag in på kicks. Ja men ett nagellack borde jag ju i alla fall hitta tänkte jag. Kikade runt och insåg att jag alltid dras till samma färg som vanligt. Rosa. Nog är det väl ändå självaste f-n att man inte kan gilla något annat. Kikade lite på aprikost och orange men jag blir ju inte ens brun på sommaren så de färgerna är inte de mest smickrande på mig :-S  Slutade med ett koralligt Chanellack, because I´m worth it of course! Sådetså!  Haah! ;-)
 
Och så har mina blingade jenas hämtats ut på posten idag. Testade dem och knappen gick igen. Dessvärre är de ganska låga i midjan och tajta så det blir en sån där ful fettring runt magen :-( Men känner jag mig själv rätt kommer jag behålla dem för jag gillade dem ändå och orkar inte skicka tillbaka dem, får bara se till att inte ha någon tajt överdel som avslöjar badringen bara ;-)
 
Vad har ni för er som mest? Här är det snart läggdax så man orkar upp i ottan imorgon :-)
 
Taggar: Chanel, Jofama;

Kommentera inlägget här :