Sol, värme & vernissage

Idag hade dagmammorna ordnat vernissage med barnens alla verk de gjort under terminen och en massa bilder de tagit vid de olika aktiviteterna de hittat på, bla badhuset, Leo´s Lekland, skogsutflykt, pyjamas mys osv. Edvin har ju inte vart med i gruppen så länge så det var inte så mycket han hade gjort men det var roligt att se ändå. Nästa vår då de har vernissage kommer det finnas en massa som han gjort och fler bilder som han är med på :-) Vi föräldrar fick kaffe, saft och fika. Min mamma följde oxå med vilket var extra kul. Var länge sedan vi träffades trots att vi så gott som bor i samma stad.
 
Smaka måste man ju göra
 
 
 
 
Men han var inte så sugen på fika, det var roligare att titta och trycka på mormos telefon :-D
 
Innan vernissagen var jag ner en stund på stan och träffade E-L. Egentligen hade jag tänkt vara hemma och vila upp mitt trötta huvud och trötta kropp med för den delen men eftersom att det var soligt och det bara var några få timmar som Edvin skulle vara hos dagmamman innan vi skulle dit på vernissagen kändes det lika bra att stanna inne i stan så då blev det så. Vi köpte med oss mat och gick ner och satte oss ganska nära älven. Solen värmde skönt och vi slapp frysa som man annars alltid gör, typ.
Lite in och ut i några affärer och sen var tiden ute men det var trevligt. Vi kunde inte minnas sist vi var på stan tillsammans jag och E-L. Handlar om ÅR alltså och det är inte okej, ändring på det hoppas jag :-D
 
Ojsan, nu börjar Let´s Dance och det måste jag ju gå och se. Pepsi Max och rostade sötmandlar är mitt gotta denna kväll. Enligt lchf ska man ju undvika lightprodukter men när det är helg tycker jag att jag får dricka det ändå :-D
 
Mys Mys på er!

Kommentarer :

#1: Veronica

Vad roligt, man blir så stolt i mamma hjärtat när man får se barnens alster:)

skriven

Kommentera inlägget här :